donderdag 23 mei 2013

Vals spel - Mirjam Mous




 Dit boek vertelt jullie over een Nederlandse jongen, Fin, met een nogal moeilijke gezinssituatie. Zijn stiefbroer woont in Spanje. Tijdens de vakantie gaat Fin naar Spanje om samen met zijn broer in de bergen te gaan rondtrekken. Maar dit alles verloopt niet als gehoopt, zijn broer moet onverwachts weg. Nu staat hij er alleen voor en kiest er voor om te gaan backpacken. Tijdens het backpacken belandt hij in een Spaanse politiecel. Hij word verdacht van moord. Maar in het begin maakt hij zich nog niet echt zorgen. Valerie, het meisje die hij tijdens het backpacken ontmoette, komt hem vast snel helpen. Sinds ze elkaar hebben ontmoet zijn ze onafscheidelijk. Maar Valerie komt niet op dagen. En ondertussen komen allerlei bewijzen die de waarheid verdraaien boven water. Fin geraakt steeds dieper in de problemen. Kan hij zijn onschuld bewijzen?

Lezen is niet iets wat ik heel graag doe, maar als ik aan dit boek begon te lezen kon ik niet meer stoppen. Het boek is heel spannend. Je kan je opleven in het avontuur. Het is niet zo'n boek waarvan je bij het begin al weet hoe het zal aflopen, je blijft heel het boek lang met de vraag zitten van hoe zal dit boek aflopen?

Ik heb al soms een boek moeten lezen voor school, maar deze was toch het beste boek die ik ooit las, dus zeker een aanrader.

Ruben Vandewalle: 2MoWe a

Geen opmerkingen:

Een reactie posten