dinsdag 21 mei 2013

"Body switch" - Patrick Lagrou

http://www.clavisbooks.com/images/boeken/thumbs_large/Bodyswitch_restyled.jpg
Het boek gaat over ‘Joachim Stiller’ die in het 6de middelbaar zit en op een rommelmarkt een boek vindt genaamd: "Hoe kan ik uit mijn lichaam treden?" , Je krijgt allemaal dingen over hem te weten doordat in het boek steeds de gedachten en gevoelens van hem worden beschreven. Joachim is een nieuwsgierig iemand en houd van avontuur. Joachim probeert de lichaamsruil en slaagt hier ook in. Zo komt hij tot nieuwe ontdekkingen over anderen en de mogelijkheden van de menselijke geest en zijn lichaam.
Hij belandt zo ook in benarde situaties met zijn broer Ivo en zijn toekomstige vriendin Sarah.
Toch heeft het uittreden van je lichaam ook nadelen. Zoals bijvoorbeeld dat er dan demonen of andere ronddwalende geesten gebruik kunnen maken van zijn lichaam.

Soms is het boek wat moeilijk te volgen, het begin van het boek begint zo plots. Wat ik ook minder leuk vond is dat er nooit een hoofdstuk mooi wordt afgesloten, het springt naar het ene naar het andere en dat kan wel zorgen voor verwarring. Je weet ook niet wanneer het verhaal zich afspeelt. Soms zou je denken dat het zich recent afspeelt, maar dan weer niet.  Sommige stukjes zijn spannend, sommige stukjes zijn grappig, sommige eng en sommige ook weer heel onverwachts. Ik lees niet zo graag fantasie, ik lees graag drama, maar dit boek was wel zeer interessant! In het begin twijfelde ik om het te lezen, maar dan heb ik toch gedaan en het was zeker de moeite waard! 
Voor iemand die in spirituele dingen geïnteresseerd is dit zeker een aanrader!

Sien Verheyde 2LAc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten