maandag 13 mei 2013

"Mijn spook van Ten Duinen"

        

In een klas van de koksshool in Koksijde zitten Sara, Daan en Alex. Daan is verliefd op Sara maar Sara heeft een oogje op Alex. Alex is een misterieuze jongen en praat in zich zelf, hij praat niet met de andere leerlingen maar loopt op de speelplaats heel de tijd over zijn denkbeeldige diagonalen.
Sara houdt van misterieuze jongens maar als ze wil praten met Alex is het alsof Alex haar niet ziet staan, in tegenstelling tot Daan die het aan de hele school laat zien dat hij verliefd is op Sara.
Iedereen moet een spreekbeurt houden en als het Alex zijn beurt is laat hij een heel andere kant van hem zien. Zijn spreekbeurt gaat over "Atlantis ligt in Vlaanderen". De leraar vind het interessant maar als Alex begint te praten over spoken zit iedereen verbaasd te luisteren.

Ik vond het boek "Mijn spook van Ten Duinen" een spannend boek, ook al is horror meer mijn type.
Zeker omdat je nooit weet wat er zal gebeuren. Op het einde van het boek verdwijnt Alex en er wordt niet vermeld waar hij is. Dat vond ik wel jammer maar er zijn natuurlijk mensen die een open einde leuk vinden, dus heb ik er geen probleem mee.
Het boek is zeker aan te raden.

Pablo Heugebaert
2MWb

Geen opmerkingen:

Een reactie posten