donderdag 23 mei 2013

Het spannende boek Boy 7 door Mirjam Mous


Een jongen wordt helemaal alleen wakker op een kale grasvlakte. Hij weet niets meer, zelf zijn eigen naam niet. Gelukkig ziet hij iets verder zijn rugzak liggen. In de rugzak zit gelukkig een mobieltje. Hij wil iemand bellen, maar ziet dar er een voicemailbericht is. Hoewel hij niets meer weet, herkent hij op het voicemailbericht zijn eigen stem. Hij waarschuwde zichzelf : "Wat er ook gebeurt, bel in geen geval de    politie !" In zijn rugzak zaten nog enkele 'nutteloze' voorwerpen zoals een menu van de pizzahut, een stapel bankbiljetten en een heel klein sleuteltje. Met die spullen probeert hij op zoek te gaan naar het verleden. Hij kan alles geweest zijn : een moordenaar, een overvaller,... Zolang hij zich niets herinnert, durft hij niemand te vertrouwen. Zo komt hij telkens een stapje dichter bij de verschrikkelijke waarheid. Hij is gechipt, er zit een zender in zijn lijf en iemand kan hem besturen zoals een marionet.

Ik begon dit boek te lezen omdat ik gehoord had dat het een prachtig boek was. En dat was het ook. Ik las de eerste regel en toen werd ik meegezogen in het avontuur. Wat een beetje lezen moest worden,werd al snel een uur lezen en toen las ik het boek volledig uit. Ik ben al iemand die erg graag leest, maar nu had ik dat boek in één dag uit. Het was prachtig, ik droomde er helemaal bij weg en ik begon zelf te bedenken hoe het misschien zou aflopen. Ik luisterde naar niemand : "Ik zou dat boek kost wat kost uitlezen !"  Ikzelf heb het boek al twee keer gelezen en zelf de tweede keer was ik nog onder de indruk hoe je zo realistisch kan schijven. Ik zag gewoon alles voor mijn ogen gebeuren !  Het boek is ingedeeld in vijf hoofdstukken en is zeer overzichtelijk. Het is echt een aanrader voor iemand die houdt van een beetje spanning en avontuur.

Dus rep je naar de bibliotheek om dat boek te halen en ga mee in dat fantastisch spannende avontuur ! 

Sven D'hondt   2LaC  nr. 6

Geen opmerkingen:

Een reactie posten