donderdag 23 mei 2013

'Gruwelbad' - Patrick Lagrou


Een natuurdomein dat met grote plannen zit, een jongen en een meisje. Dat had Patrick nodig om een spannend, misschien wel wat eng maar toch ook wel een romantisch boek te schrijven. Het spannend verhaal begint op een woensdag na school wanneer Matthias, een zestienjarige jongen, die erg bezorgd thuis komt nadat hij te horen kreeg dat het natuurdomein moest plaatsmaken voor een zwemcomplex. Dit vertelt hij met veel vijven en zessen aan zijn opa. Deze reactie had hij wel verwacht, opa is woedend, boos en ook verdrietig. Zijn opa vertelt hem niet alleen dat hij het verschrikkelijk vindt voor het domein maar ook omdat er een gevaar schuilt... Hij alleen kent het gevaar. Alhoewel er vreemde ongelukken gebeuren op de werf gaat de bouw door. Wanneer Matthias ontdekt wat zijn opa hem vertelde... is het al te laat.

Het begint al van bij de eerste bladzijde, ik voel zoiets in mijn buik dat zegt: 'Lees verder!', wat doe ik? Lezen natuurlijk. De spanning wisselt vaak af met vriendschap, misschien ook wel wat liefde en politieke zaken. Je leest in dit boek ook wat over het verleden van het domein wat ik ook een pluspunt vind. De titel van het boek spreekt sommige lezers waarschijnlijk niet aan. Mij zou dit ook niet aanspreken maar één van mijn broers zei dat het echt de moeite waard is. En nu zou ik EVEN mijn broer willen spelen: 'Het is echt een aanrader!'

Timo Pillen, 2MWa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten