donderdag 23 mei 2013

Een avontuurlijke verhaal :" The Hunger Games " van Suzanne Collins

 


De Hunger Games is een boek dat zich afspeelt in de toekomst . Amerika noemt nu Panem en de is verdeelt in 13 districten , maar in verleden heeft de hoofdstad van Panem : Het Capitool district 13 verwoest dus zijn er nog maar 12  .  Elk district heeft zijn eigen specialiteit in het kweken van voedsel of het ontginnen van grondstoffen . Het verhaal begint in district 12 . De inwoners van de districten zijn arm, maar je kan je inschrijven voor de boete . Per keer dat je je inschrijft voor de boete krijg je een voorraad eten , maar op de dag van de boete wordt er van elk district één jongen en één meisje gekozen door een loting die dan deel moet nemen aan de Hunger Games . Voor district 12 wordt de naam Primrose Everdeen getrokken , het kleine zusje van het hoofdpersonage Katniss Everdeen . Katniss biedt zich aan om in de plaats van haar zusje te gaan naar de 74e  Hunger Games , samen met Peeta Mellark de zoon van de bakker . 


Ik vind het een zeer spannend boek , in het begin is het een beetje saai maar dan wordt het superspannend . Het verhaal krijgt een totaal andere wending , iets wat je totaal niet verwacht ! Het is ook een beetje romantisch doordat de geliefden elkaar moeten vermoorden . Als je eraan begint met lezen wil je alleen maar verder lezen , daardoor ben ik soms maar laat gaan slapen . Nadat ik het eerste boek gelezen had ben ik direct begonnen met het 2e boek en heb ik de film gelezen !
Het is een echte aanrader !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten