maandag 13 mei 2013

'Omdat ik niet kussen wou' van Guy Didelez.





Dit boek vertelt het waargebeurde verhaal van een veertienjarig meisje Hatice Ava dat van Turkse afkomst is en woont in het Antwerpse Kiel. Op Valentijnsdag 2010 ging ze achter brood, dat maar een paar honderden meters van haar huis bevindt. Daar word ze neer gestoken in de hals door een onbekende. Ze was geraakt aan de halsslagader en ze verkeerde in levensgevaar. Tot op de dag van vandaag denkt ze nog steeds aan wat er 3 jaar geleden gebeurde.


Dit boek is een heel ontroerend verhaal, het pakt je bij je hart.. Ik was er van aangedaan. Ik zou het me niet kunnen voorstellen, de littekens die letterlijk en figuurlijk achter blijven.
De schrik om elke dag deze onbekende terug te zien, moet toch afschuwelijk zijn. Niet me er uit je huis willen, niet meer naar school gaan,...
Dit boek slaagt daar perfect in en sleept je volledig mee. Dit boek kun je gemakkelijk in een keer uit te lezen.
Het boek zou ik 4.5 sterren geven. Waarom geen 5 sterren?
Omdat het is soms moeilijk om volgen. Soms gaan ze terug in de tijd en dan weer in de tegenwoordige tijd. Het is gewoon een super boek, zeker een aanrader!


Inneke Verdoodt
2MOWEb

Geen opmerkingen:

Een reactie posten