maandag 13 mei 2013

afblijven - Carry Slee



Jordi heeft een beste vriendin, genaamd Melissa, die auditie doet voor een dansrol in een clipje. Enkele dagen later krijgt ze het nieuws dat ze de rol heeft. Ze mag voor de eerste keer gaan auditie doen, en dan leert ze Jim kennen, ook een van de dansers van de clip. Ze trekt nu veel met hem en de andere dansers op om goed te repeteren voor de dans. Maar wat blijkt, Jim is een drugsdealer. Natuurlijk is het al veel de laat als Jordi en de anderen het te weten komen want Melissa heeft al LSD en XTC gebruikt.En ze kunnen het natuurlijk ook niet bewijzen. En dan opeens verdwijnt Melissa ...

Ik vind dit een zeer mooi jeugdboek, vooral omdat het over gebeurtenissen gaat die meer en meer voorkomen. En wat ik ook heel mooi vind aan dit verhaal is dat de vrienden van Jordi en Jordi zelf hem, Melissa niet laten vallen maar haar blijven steunen. Alleen is het wel jammer dat er weer 1 iemand is die heel de klas opstookt tegen Melissa. Maar ik denk ook wel als ze deze personage zouden weglaten, dat het ook niet zo'n leuk boek zou zijn.

Ik raad dit boek aan iedereen aan want het is echt een topverhaal. Ik vind alle boeken van Carry Slee mooie boeken.

Jonas Vanthomme
2MOWEb

Geen opmerkingen:

Een reactie posten