vrijdag 7 juni 2013

Ozzy: Zinloze geweldenaren en gele bikini's - Jan Snyers

Ozzy. Zinloze geweldenaren en gele binini's

Sinds de moord op een zestien jarige jongen voor een domme mp3-speler loopt Olaf 'Ozzy' nooit nog over straat zonder zijn knipmes. De zeventien jaar oude jongen hield dit als een geheim voor hem. Zijn ouders, zus, klasgenoten noch zijn vriendinnetjes wisten nergens van. Als Ozzy plots in het ziekenhuis beland met een grootte snee in zijn buik nadat hij op zijn mes is gevallen ontstaat er paniek. Hij overleefde gelukkig zijn val maar hij heeft heel veel geluk gehad, zijn lever was geraakt en hij verloor dus veel bloed.  Zijn vader vond het niet kunnen dat zijn zoon over straat liep met een knipmes in zijn zakken over straat liep. Daarom wil hij dat zijn zoon in therapie gaat en stuurt hem naar een psycholoog. Via die psycholoog neemt Olaf zijn leven terug en volgt hij een schrijverscursus. Het is de psycholoog wel niet gelukt om Olaf zonder knipmes door het leven te sturen.

Persoonlijk vond ik het een heel mooi boek. Ik lees enkel als mensen mij verplichten van te lezen. Maar dit boek las ik met veel plezier uit! Het is een zeer ernstig boek maar er zit ook een streepje goede humor in.
Ik vond het ook interessant omdat het gebaseerd is op een moord die echt gebeurt is waar ik niet zo veel van herinner. Het boek is zeker een aanrader!

Ik denk dat er nu niet veel mensen met een mes over straat lopen, maar is natuurlijk nog altijd criminaliteit. 

Simon Segier
2 MOWEc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten