maandag 10 juni 2013

Het pestactieplan - Guy Didelez


Farida is in een nieuwe klas terechtgekomen. Ze is van Turkse afkomst en haar moeder is gestorven. Farida wordt door Sandra, het populairste meisje van de klas, gepest. Het pesten gaat van kwaad naar erger. Tim zit in haar klas. Hij doet niet mee met het pesten, maar helpt Farida. Zo spreken ze samen af om samen iets te gaan doen. Maar wat als Sandra daar achter komt? Iedere keer probeert ze het stelletje uiteen te halen. Tim stelde zich vragen over het leven van Farida tot hij plots haar dagboek kreeg. Toen werd alles duidelijk over wat ze bedoelde met: " Elke avond kruip ik in mama's buik." Samen beleven ze heel wat avonturen en uiteindelijk loopt alles goed af.

Ik vind het een heel mooi boek. Ook al gaat het over pesten. Het was spannend, grappig en zelfs een beetje romantisch. Ik hou van boeken waar er veel avontuur en spanning in zit. Ook de schrijver spreekt mij aan. Guy Didelez is één van mijn favoriete schrijvers door zijn leuke boeken.

Ziezo, dit was het dan. Hopelijk heb ik jullie aangezet om het boek te lezen.

Jolien Legrand
2MOWEf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten